Met stip op één staat in onze waardepropositie het boosten van úw sales. Dit doen we door u te ondersteunen met een efficiëntere verkoop.
Duidelijk productaanbod
Hoe duidelijker het producten- en dienstenaanbod is, hoe gemakkelijker het is om te verkopen en te kopen. De mogelijkheid om het aanbod moeiteloos uit te breiden is voordelig voor beide partijen. Het aanbod van commerciële producten kan worden uitgebreid op een manier dat het aantal van items niet toeneemt.
Een portfolio hoeft niet slechts fysieke producten te bevatten; het kan ook dienstproducten inhouden die evengoed beheerd moeten worden.
Een factor die de verkoop vergemakkelijkt is de mogelijkheid tot snelle configuratie: de klant kiest en krijgt een product dat perfect geschikt is. Met de oplossingen van Roima kunnen de behoeften van de klant bij het te vervaardigen product snel en gecontroleerd worden overgebracht.
Hoge leveringszekerheid
De klant moet kunnen vertrouwen op onze belofte om het afgesproken product binnen het afgesproken tijdsschema te leveren. Een goed beheerde leveringsketen is van het grootste belang voor een verkoper; de leveringszekerheid wordt verbeterd door de minimalisering van de marktintroductietijd (time-to-market), alsmede door efficiënte benutting van het netwerk aan subleveranciers en leveranciers. Vanuit het oogpunt van fabricage en aftersales is het belangrijk om de overeenkomsten van de items van andere producenten te beheersen.
Omzetgroei door meer dienstenaanbod
Diensten voor geïnstalleerde apparaten verrichten om de omzet te vergroten is een kans die vele ondernemingen hebben gegrepen. Het lukt niet altijd goed, maar vele ondernemingen zijn veranderd van een fabrikant in een winstgevende klantenserviceonderneming. Om dat te kunnen bereiken moeten de klantrelaties, het aanbod en de leveringsketen goed beheerd worden en geoptimaliseerd zijn. Hierdoor kan de onderneming groeien en winstgevend blijven. Ook moet de kwaliteit van de informatie geoptimaliseerd zijn.
Naast bijkomende verkoop en onderhoudsservice gericht op de huidige klanten kan de onderneming nieuwe activiteiten ontwikkelen door zijn eigen kring van onderhoudsservice uit te breiden, zodat de apparaten van de concurrenten ook daaronder vallen. Wanneer de individuele gegevens van de geleverde producten opgeslagen zijn, kunnen offertes betreffende wijzigingen en basisherstellingen voor de reeds geleverde apparaten/systemen worden afgegeven. Op deze wijze zorgt een goed beheer van het leveringsbestand ervoor dat de activiteiten in de richting van de levenscyclusdiensten kunnen worden uitgebreid. Alle informatie (o.a. klanten, onderhouds- en servicecontracten, het bestand van geleverde apparaten met individuele gegevens, de naamlijst van reservedelen) bevindt zich onder één systeem – en is up-to-date en toegankelijk voor de gebruikers.
Configureerbaarheid is hedendaags
De klanten zijn gewend om producten te kopen die precies zo zijn als zij het zelf willen hebben. Deze situatie hoeft voor de verkoper niet lastiger te zijn dan bij een traditioneel kant en klaar productassortiment. Met onze oplossingen kan het te configureren product van begin tot einde worden beheerd; vanaf het ontwerp tot het commerciële product. Regelgebaseerde oplossingen vergemakkelijken de automatisering van de verkoop.
Flexibiliteit voor het gebruik van middelen en capaciteit
De laatste – maar niet de minste – factor die de verkoop verhoogt, is de flexibiliteit van de middelen. Markt- en conjunctuurwisselingen vereisen snelle reactievermogens van de productiecapaciteit en verkooporganisatie. Het moet mogelijk zijn om het ontwerp, de fabricage en het onderhoud naar verschillende eenheden of onderleveranciers te verplaatsen, indien dat nodig is.
Een producent heeft er geen baat bij dat hij alles vanaf het begin tot het einde zelf doet, maar het is verstandig om de middelen van het netwerk te gebruiken in meerdere fases tussen het ontwerp, de productie en het onderhoud. Een geïntegreerd product management maakt dat mogelijk.